Cum percep clientii companiilor de asigurari relatia cu acestea

Conform unui studiu realizat de GFK,  o parte dintre clientii companiilor de asigurari  posesori de polite de asigurari personale  (polite de viata si de sanatate) , declara ca au o relatie de prietenie cu acestea , in timp ce altii se arata nemultumiti. Rezultatele studiului arata ca din 10 detinatori de asigurari personale doar 2 considera ca au o relatie de prietenie cu firma de asigurari.

 

GFK a dezvoltat un instrument (GFK Consumer Brand Relationship) bazat pe tipurile de relatii care definesc interactiunile intre oameni , prin care stabileste harta relatiilor dintre consumatori si marcile care reprezinta companiile de asigurari.  Studiul dorind sa afle care este tipul predominant de relatie pe care romanii din mediul urman il au cu marcile din domeniu.

 

Au rezultat sapte tipuri principale de relatii dezvoltate intre furnizorii de pensii private , asigurari de viata , asigurari de sanatate si asigurari pentru incapacitate de munca si clientii acestora.

 

Mai mult de jumatate dintre cei chestionati se considera complet straini de brandurile existente in piata asigurarilor personale.

 

Urmatoarea categorie ca importanta este cercul social (11%) , repondentii reprezentanti considerand ca au o relatie calda , dar nu intensa cu brandul.  Acestia considera asiguratorii ca fiind prietenosi , corecti in relatii, ambele parti avand aceeasi putere , exista beneficii comune, dar relatia este una static, uneori putand deveni impovaratoare pentru clienti.

 

Segmentul cel mai atasat de marca este reprezentat de prietenii vechi , 9% dintre cei chestionati. Acestia percepp companiile de asigurari ca fiind un partener confortabil , interactioneaza frecvent , au o relatie bazata pe incredere , flexibila .

 

Cunostintele ocazionale(9%) si cunostintele trecatoare (8%) reprezinta doua grupe de clienti distanti fata de asiguratori.  Nu se simt responsabili pentru cum decurg lucrurile si pot renunta oricand la furnizor. 

 

Segmentul fosti prieteni este reprezentat de clientii care se simt mintiti , neimportanti pentru companiile de asigurari , nu sunt cooperanti , au sentimente negative si considera ca o astfel de relatie nu este alegerea lor.

 

Ultima categorie, cunostinte enervante , reprezinta expresia cu care 6% dintre posesorii de asigurari personale au definit relatia cu asiguratorii.  Acest tip de clienti vad companiile de asigurari ca fiind reci, ostile si mincinoase.

 

Studiul a fost realizat online in intervalul 14-17 martie 2014 pe un esantion de 172 de persoane din mediul urban , reprezentativ pentru populatia cu varsta intre 18 si 45 de ani .

 

Rezultatele studiului probabil ca au fost influentate si de ultimele evenimente din piata asigurarilor : Deschiderea in februarie de catre ASF a procedurii de redresare financiara prin administrare speciala la ASTRA asigurari si ancheta DNA privind un caz de coruptie in care sunt implicate functionari ASF si actionari / conducatori de la CARPATICA Asigurari.      

Nu ai timp sa completezi?

Lasa-ne telefonul sau email-ul si te contactam noi in maxim 2 ore*

 

Email:

 

Telefon:

 

* In intervalul orar 09:00-16:00, in zilele lucratoare

Iti expira RCA-ul? Spune cand...

Si te anuntam noi care este cel mai bun pret RCA.

 

Data:

 

Email:

 

Telefon:

 
 

PENTRU ALTE ASIGURARI

- CASCO

- locuinte persoane fizice

- bunuri si cladiri persoane juridice

- medicale de calatorie

SUNA ACUM!

0248/250.084

 
 
 
Agentii RCA

Plata RCA pe Google+