O piata de asigurari mai matura poate insemna o crestere a ponderii asigurarilor de viata

Piata de Asigurari din Romania a inceput sa fie din ce in ce mai stabila si matura, iar un rol principal il joaca brokerii de asigurari. Acestia au reusit ca in anul precedent sa intermedieze mai mult de 50% din primele totale inregistrate in piata, iar penntru viitorul apropiat  se preconizeaza ca acest procent va urca catre 60%.  Este un lucru firesc ca odata cu maturizarea pietei , brokerii sa aiba un rol din ce in ce mai important , cresterea educatiei financiara face ca tot mai multi clienti sa apeleze la serviciile companiilor de brokeraj in asigurari.

Pana acum brokerii s-au concentrat foarte mult pe asigurarile generale, dar la fel ca in toate pietele finaciare mature va urma o perioada in care acestia isi vor indrepta atentia si catre asigurarile de viata.  

Unul dintre motivele principale care a facut ca piata de brokeraj sa nu acorde atentia cuvenita asigurarilor de viata il constituie potentialul financiar solid pe care trebuie sa-l aiba un broker , deoarece profitul in aceasta zona a businessului , apare mult mai greu comparative cu asigurarile non-viata.

Un alt motiv la fel de important este acela al pregatirii personalului de vanzari , cunostiintele necesare vanzarii asigurarilor de viata trebuie sa fie la un nivel ridicat.

Brokerii vor trebui sa inceapa sa vanda in functie de necesitatile clientului si mai putin functie de comision, dar in momentul cand se creeaza un portofoliu solid de polite de viata , rezultatele financiare sunt foarte atragatoare .  Un alt aspect pozitiv este acela ca un client care a cumparat o polita de viata si a beneficiat de o vanzare corecta , devine un client pe termen lung pentru broker, lucru care se intampla mai rar in cazul asigurarilor non-viata.

Vanzarea pe necesitati este dificila ,  oamenii de vanzari ai brokerilor trebuie sa faca analiza unei multitutini de produse de asigurare de la mai multi asiguratori , cu conditii , sisteme de participare la profit diferite si structuri diferite de cheltuieli.  Tocmai datorita motivelor mentionate, asiguratorii vin  in intampinarea pietei de brokeraj oferind cursuri de formare  si chiar consultant gratuita prin specialisti in asigurari de viata care pot asista brokerul in procesul de vanzare.  

Astfel se pot forma echipe asigurator – broker , care sa aiba succes  in piata si care pot crea lucruri durabile, concretizate prin cresterea nivelului de  educatie al consumatorilor , facandu-i pe acestia sa-si identifice nevoile si mai departe sa inteleleaga cum sa le acopere prin asigurare.

 

   

Nu ai timp sa completezi?

Lasa-ne telefonul sau email-ul si te contactam noi in maxim 2 ore*

 

Email:

 

Telefon:

 

* In intervalul orar 09:00-16:00, in zilele lucratoare

Iti expira RCA-ul? Spune cand...

Si te anuntam noi care este cel mai bun pret RCA.

 

Data:

 

Email:

 

Telefon:

 
 

PENTRU ALTE ASIGURARI

- CASCO

- locuinte persoane fizice

- bunuri si cladiri persoane juridice

- medicale de calatorie

SUNA ACUM!

0248/250.084

 
 
 
Agentii RCA

Plata RCA pe Google+